RECENZE: Sladká pomsta

09.02.2021

Sladká pomsta: Nora Roberts

Adrianne je dcerou hollywoodské herečky a arabského šejka. Veřejnost ji považuje za lehkomyslnou dívku, která se stará jen o módu a o večírky. Ona ale skrývá temné tajemství. A také touhu pomstít se svému otci. Jak její rozhodnutí ovlivní setkání se šarmantním Philipem?

Nora Roberts je jedním z pseudonymů Američanky Eleanor Marie Robertson. Ta se narodila v roce 1950 a nic v jejím dětství ani mládí nenasvědčovalo tomu, že z ní bude jedna z nejslavnějších spisovatelek dvacátého a jednadvacátého století. Eleanor chodila do katolické školy a později žila s rodinou poklidným životem na malé farmě. Příběhy začala psát v roce 1979, když ji sněhová bouře uvěznila s dětmi v domě. První kniha vyšla v roce 1981 a od té doby její hvězda stále stoupá.

U nás ji známe jako autorku thrillerů, ve kterých se prolíná napínavá detektivka s romantickým příběhem. Láska tu vždy hraje prim a její příběhy mají lehce pohádkový nádech. Tvorbu Nory Roberts zná bez přehánění celý svět, zejména tedy něžnější pohlaví. Mužští čtenáři více ocení její sérii detektivek z budoucnosti, kterou píše pod pseudonymem J. D. Robb. Autorka má na svém kontě přes 200 titulů a dnes patří mezi nejplodnější a zároveň nejprodávanější spisovatele. Jejích knih se už prodalo přes 300 milionů výtisků a chválu na ně pějí věrné čtenářky i literární vědci.

Nora Roberts sází na jistotu a ráda využívá schémata, která se v žánrové literatuře osvědčila. Její hrdinky jsou inteligentní pohledné ženy s dobře našlápnutou kariérou. Jsou vzdělané, soběstačné a rozhodně si o sobě nemyslí, že by se mohly plně oddat rodinnému životu. Muži v knihách Nory Roberts jsou opravdoví chlapáci, kteří se nebojí vzít za práci a hodně zariskovat. Rekrutují se z řad policistů, bývalých vojáků nebo bodyguardů. Čtenářky vědí, co mohou od své autorky čekat, a ona jim toho dopřává plnými hrstmi. Napětí se střídá s romantikou a erotikou, knihy jsou čtivé a příjemně napínavé.

Přesně takový je i román "Sladká pomsta" z nakladatelství Motto. Hlavní hrdinkou je tady atraktivní a inteligentní Adrianne. Její životní dráhu sledujeme odmalička, kdy vyrůstala v privilegované rodině. Její matka patřila k nejvýznamnějším hollywoodským herečkám a její otec je arabský šejk. Už v pěti letech ale Adrianne zjistí, že její život je obyčejné pozlátko. Dominantní otec se chová k matce jako otrokyni a po několika ošklivých příhodách se naše hrdinka rozhodne, že se otci pomstí. Svou touhu po pomstě spojí zároveň s pomocí chudým a opuštěným ženám. Její plán je prostý. Coby pověstný zloděj Stín okrádá bohaté paničky a peníze věnuje charitě.

V podnikání se jí daří, ale problém nastane, když se setká se šarmantním Philipem Chamberlainem. Philip se odmalička živil drobnými krádežemi a s morálkou si nikdy nedělal těžkou hlavu, ale nyní je nelítostným detektivem Interpolu. Mezi těmi dvěma to okamžitě zajiskří, ačkoliv každý svůj protějšek považuje za někoho jiného. Mají šanci na společnou budoucnost, anebo jsou příliš rozdílní a jejich životní styl odlišný? Máte-li rádi napínavé a zároveň romantické čtení, potom si "Sladkou pomstu" rozhodně nenechte ujít. Autorčiny fanynky budou nadšené, protože jde o jednu z nejlepších autorčiných knih, a ostatní konečně pochopí, co všichni na té Noře Roberts mají.