RECENZE: Rebelka z Vysočiny

07.11.2020

Rebelka z Vysočiny: May McGoldrick

Skotsko v 19. století vře politickými nepokoji. Skotové se bouří proti nadvládě Britů a Vysočina je plná povstalců. Zde se poprvé setkává dvojice mladých lidí. Od první chvíle to mezi nimi jiskří, ale můžou si důvěřovat, když vůbec netuší, kdo je ten druhý ve skutečnosti?

May McGoldrick je pseudonym dvou slavných amerických spisovatelů. Pod jménem se skrývá muž a žena, kteří společně napsali přes čtyřicet románů. Knihy posbíraly řadu prestižních cen a zajistily jim celosvětovou slávu. Oba se našli v psaní historických románů pro ženy a výjimkou není ani aktuální novinka z nakladatelství Alpress. "Rebelka z Vysočiny" je první knihou May McGoldricka, se kterou se u nás můžeme setkat, a doufám, že nezůstane pouze u ní. May našla způsob, jak si čtenáře (respektive čtenářky) omotat kolem prstu tak, že si na ní vytvoříte závislost.

"Rebelka z Vysočiny" je splněným snem každé čtenářky, která touží po pohádkovém příběhu zasazeném do atraktivního a pro nás exotického prostředí. Ačkoliv jsme v červené knihovně, příběh není banální romancí, kde je jasné, jak se bude vyvíjet a jak skončí. Naopak. "Rebelka z Vysočiny" je promyšlený a chytrý příběh s několika téměř detektivními zápletkami. Skotsko vám ožije před očima a hlavním hrdinům budete věřit každé slovo. Isabella a Cinaed nejsou žádní papíroví panáci, ale plnokrevné postavy z masa a krve.

Oni vlastně velmi vynalézavě popírají žánr, v němž se očekává, že žena bude stát v koutě a čekat, až k ní přijede princ na bílém koni. Isabella je čtyřiatřicetiletá lékařka a je poměrně komické sledovat, jak tají své schopnosti před svými bližními, kteří by se přece nikdy nenechali ošetřit od ženy. Isabella plánovala odjezd do Ameriky, jenomže její manžel byl usvědčený jako vlastizrádce. On zahynul a Isabella utíká před svými pronásledovateli. Na venkově, kde se ukrývá, moře vyplaví postřeleného muže. Ačkoliv to není dobrý nápad, Isabella v sobě nezapře lékařku a muže ošetří.

Mezi těmi dvěma to od začátku jiskří a autorka jejich romantický vztah okořenila poměrně cynickým humorem. Na své si tak přijdou zaryté romantičky i ženy, které na svět hledí s nadhledem a ironií. Ti dva se domnívají, že se brzy rozloučí, ale osud tomu chce jinak. "Rebelka z Vysočiny" je tak natřískaná dějem, až si občas budete říkat, zda to už autorka nepřehnala. Díky tomu se ale kniha čte jako napínavý thriller a vy ji neodložíte, dokud nebudete na samém konci. Isabella a Cinaed si pro vás připravili řadu překvapení a věřte mi, že ti dva se dokážou překvapovat i vzájemně.

May McGoldrick si geniálně pohrála s motivem tajných identit a vy se připravte na řadu šokujících odhalení. Některé pasáže jsou poměrně drsné, protože Britové nejednají s rebely zrovna v rukavičkách, ale najdete tady i řadu dojemných scén, které vás dojmou k slzám. Isabella a Cinaed si získají vaše sympatie a vy jim budete držet palce, aby jejich příběh měl pohádkový konec. May McGoldrick ví, po čem její čtenářky touží, a toho vám dopřála vrchovatě. "Rebelka z Vysočiny" se stane ozdobou vaší knihovničky a věřím, že se k ní budete často vracet. V téhle knížce je totiž svět ještě v pořádku a dobro vítězí nad zlem.