Zkuste to doma sami - kuchyně

20.05.2019

Zkuste to doma sami - kuchyně: kolektiv autorů

Přemýšlíte o tom, co jíte a pijete? Záleží vám na zdraví i na peněžence? Nebo chcete jen vyzkoušet pár fíglů v kuchyni, se kterými ušetříte čas a oslníte strávníky? Tahle kniha vám poradí, jak si lehce vyrobit 137 zdravějších alternativ surovin a jídel z obchodů.

"Zkuste to doma sami - kuchyně" je jednou z dalších publikací nakladatelství Kazda. Kazda se orientuje na knihy, které se stanou vašimi společníky, poradí, pomůžou anebo pohladí po duši. Rady a návody obsažené v této letošní novince jsou převzaté z portálu "smarticular.net" a vy díky nim zjistíte, že můžete jíst a pít mnohem zdravěji, ekologičtěji a překvapivě i levněji. Myslím, že se všichni shodneme na tom, že řada (především trvanlivých) potravin ze supermarketů je plná chemie. Jenomže co s tím?

Díky téhle knize si vyrobíte všechno, co potřebujete k přípravě prima jídla. Jídla, které je chuťově bohaté, zdravé a naprosto ekologické. Pokud se u kupovaných surovin a jídel ptáte, zda byste je nabídli i svým mrňousům, v případě těchto domácích pokrmů bude otázka naprosto bezpředmětná. A víte co? Další výhodou je, že se v kuchyni pobavíte a že i naprostý diletant se bude cítit jako mistr šéfkuchař. Autoři totiž nezapomněli na to, že ne každý rozumí kuchařskému řemeslu, a že je tedy nutné krok za krokem vysvětlit i to, co by jiným mohlo připadat naprosto jednoduché.

V úvodní kapitole se dozvíte, co je cílem a smyslem knihy, a potom už rovnýma nohama skočíte do kapitoly věnované náhradám hotových pokrmů. Zdatnější kuchaři ocení výrobu těstovin, přírodního jogurtu nebo pudinku, sváteční kuchaři a velcí jedlíci rádi vyzkouší například domácí a zdravou majonézu. Věděli jste, že se dá snadno vyrobit i zeleninový bujón v prášku, který vám vydrží až dvanáct měsíců? Další kapitola je věnována superpotravinám. Ty mají na organismus téměř zázračné účinky a skvělé je, že si je může sehnat opravdu každý. Jsou volně přístupné a za pár kaček.

Hodně zajímavá (a u nás doma nejvíce diskutovaná) je kapitola o pečivu. I my si zkoušeli vyrobit domácí chleba, ale povedl se nám až nyní díky této knize. Dozvěděli jsme se totiž, na co si dát pozor a v čem lidé nejvíce chybují. Chleba jsme si podle návodu upekli v hrnci a byl vynikající. Další na řadě budou buchty a nákypy ve sklenici. V dalších kapitolách se seznámíte s chutnými pomazánkami na chleba. Na své si přijdou masožravci, vegetariáni i vegani. Autoři nezapomněli ani na milovníky sladkého a za to jim patří můj dík.

V další kapitole zjistíte, jak uvařit ze zbytků a jak využít to, co byste jinak vyhodili do popelnice. Určitě vás překvapí, jaká pochoutka se dá vyrobit z hnědých banánů. Jedna kapitola je věnovaná nápojům a další mlsání. Velmi poučná je kapitola Pro zdraví. V ní najdete rady, jak vyléčit rozličné neduhy. Recepty jsou snadné, chutné a díky některým se vrátíte do dětských let, kdy vám babičky připravovaly cibulový sirup na kašel nebo bonbony na bolest v krku. Pokud vám záleží na zdraví vaší rodiny a rádi byste vařili levně a ekologicky, rozhodně si tuto zajímavou publikaci nenechte ujít.