Vraždy v Cherringhamu: Záhada panství Mogdon

09.04.2021

Matthew Costello, Neil Richards

Cherringham je na první pohled mírumilovné městečko. Čas tu líně plyne a všichni spolu dobře vychází. Ovšem pouze do chvíle, kdy při požáru zemře jeden z největších místních boháčů. Na Sarah a Jacka čeká jejich druhý společný případ.

Spisovatel Matthew Costello má na svém kontě řadu úspěšných knih. Některé byly zfilmovány a on k psaní beletrii postupně přidal psaní scénářů k filmům a videohrám. Neil Richards je především producent, ale i on napsal řadu scénářů pro filmová studia a vývojáře počítačových her. Oba pánové spolu už spolupracovali a jejich prvním knižním projektem byla kniha "Vraždy v Cherringhamu: Mrtvá v Temži". U nás ji vydalo nakladatelství Alpress a jde o první díl volně navazující série.

Série "Vraždy v Cherringhamu" jsou v současné produkci napínavých románů velmi příjemným překvapením. Žánrově jde o klasickou detektivní hádanku a vy budete mít už po několika stránkách pocit, že jste se ocitli ve vísce slečny Marplové nebo v kulisách seriálu Vraždy v Midsomeru. Je znát, že oba pánové se v žánru orientují a mají načteno. Také je vidět, že ví, co jejich čtenáři chtějí. "Vraždy v Cherringhamu" jsou především logická křížovka, kde jde o to najít stopy k úspěšnému vyřešení detektivní záhady.

"Vraždy v Cherringhamu: Záhada panství Mogdon" opět svede dohromady rozvedenou matku Sarah a svérázného bývalého policistu Jacka. Sarah se vrátila do rodného města se dvěma dětmi, zlomeným srdcem a vzpomínkami na úžasnou kariéru v oblasti propagace. Kvůli dětem přijímá práci designérky webových stránek a velice se snaží, aby zapadla mezi místní. Oběť je zaměstnavatel její přítelkyně, která nevěří tomu, že by starý pán zemřel při požáru, aniž by se pokusil opustit svůj hořící dům.

V jejím názoru ji překvapivě podpoří záhadný cizinec, který žije na lodi. Padesátník Jack byl brilantním vyšetřovatelem v New Yorku a do Cherrringhamu se nastěhoval kvůli vzpomínkám na mrtvou manželku. Mezi Sarah a Jackem to jiskří od první chvíle. Jsou jako oheň a voda, neustále se špičkují, ale čtenář se bude dobře bavit. Autoři nezapomněli na to, že do detektivky patří humor a že ne každý příběh musí obsahovat násilné scény a být zalitý krví. "Vraždy v Cherringhamu: Záhada panství Mogdon" jsou milá detektivka, která vám vykouzlí úsměv na rtech.

Protože má nádech starých dobrých časů, přenese vás do míst, kde je svět ještě v pořádku. V Cherringhamu vedle sebe žijí aristokraté i chudáci, kteří nemají co do úst. Místní si s chutí vyměňují klípky, hrají bridž a jejich kratochvílí jsou návštěvy čtenářského kroužku. Příběh působí reálně, hlavní i vedlejší postavy jsou odkoukané ze života a je jen dobře, že se autoři nepokoušeli o nic bombastického a šokujícího ve stylu amerických thrillerů nebo severských krimi románů. Máte-li rádi detektivky ve stylu Agathy Christie, rozhodně si knihu nenechte ujít.

Bavit bude všechny, kdo chtějí provětrat své šedé buňky mozkové, a určitě ji doporučuji i těm, kteří s detektivkami teprve začínají. Díky téhle knížce přijdete detektivkám na chuť a rádi si spolu se Sarah a Jackem zahrajete na amatérské detektivy. Pokud se dá o některé detektivní sérii říct, že má nesporný filmový potenciál, pak jsou to právě "Vraždy v Cherringhamu". Vypěstujete si na nich závislost a možná vás bude trošinku mrzet, že knihy jsou poměrně útlé a nejsou alespoň jednou takové. Ale dost řečí. Uvařte si šálek pravého anglického čaje a vychutnejte si báječný čtenářský zážitek.