RECENZE: Vždycky je to manžel

14.11.2018

Vždycky je to manžel: Michele Campbell

Každý máme nějaké tajemství. Některá jsou roztomilá a úplně neškodná. Na jiná se bojíme byť jen pomyslet, protože víme, že kdyby se na ně přišlo, obrátila by nám život vzhůru nohama a zničila všechno, co jsme si dosud pracně budovali. Tři spolubydlící, tři různé osudy a jedno velké tajemství.

Američanka Michele Campbell vystudovala práva a poté dlouhá léta pracovala jako federální prokurátorka specializující se na mezinárodní organizovaný zločin. Po čase se s manželem a dětmi přestěhovala do poklidného městečka, které velmi připomíná Belle River z románu "Vždycky je to manžel". Tento psychologický thriller byl jejím literárním debutem a záhy si získal nadšené ohlasy recenzentů a čtenářů. Campbell zatím vydala dvě knihy a v psaní hodlá pokračovat.

"Vždycky je to manžel" v sobě spojuje to nejlepší, co může žánr detektivky nabídnout, a tak se máte opravdu na co těšit. A je úplně jedno, zda milujete srdceryvné a nervydrásající psychologické thrillery anebo anglické křížovky založené na chladné dedukci. Příběh vás vtáhne do temného světa a svým noirovým pojetím zdařile koketuje s hororem. Autorka zná své silné stránky, a protože moc dobře ví, co chtějí její čtenáři (respektive čtenářky), naložila vám toho tolik, že by to menším spisovatelům stačilo na několik knih.

"Vždycky je to manžel" je psychologický thriller o tajemství tří bývalých studentek z prestižní vysoké školy. Smekám pomyslný klobouk před tím, jak autorka dokáže vylíčit vztahy mezi dospívajícími dívkami. My se s aktérkami setkáváme už s jako dospělými ženami, přičemž autorce nečiní problém přeskakovat z přítomnosti do minulosti a přizpůsobovat své vyprávění věku hlavních hrdinek. Příběh je velmi osobní, vyprávěný z pohledu různých postav a vy mějte na paměti, že máte brát s rezervou všechno, co vám kdo řekne.

Autorka úspěšně koketuje s postavou nespolehlivé vypravěčky, přičemž tady jsou rovnou tři. Krásná a bohatá Kate podřizuje všechno zábavě, chudá Aubrey sní o pohodlném životě a ambiciózní Jenny touží po oslnivé kariéře. Svým snům jsou ochotny obětovat úplně všechno, ačkoliv si rády namlouvají, že se chovají morálně a že by pro své kamarádky položily život. Jejich osudy ovlivní jistá tragédie. Na univerzitě se všechno ututlalo, ale minulost začíná vystrkovat drápky po dvaceti letech.

Autorka si s vámi bude hrát jako kočka s myší a vy ji za to budete milovat. Hrdinky vám budou postupně odkrývat pravdu, ale v jejich pojetí je pravda pojem velice relativní. Zápletka je inteligentní, komplikovaná a psychologicky naprosto věrohodná. Thriller "Vždycky je to manžel" vás strhne tak, že ho nebudete pouze číst, ale doslova prožívat. A vůbec mě nepřekvapuje, že na knihu pějí chválu takové spisovatelské ikony, jako jsou Shari Lipena nebo B. A. Paris.

Máte-li rádi napínavé psychologické thrillery, potom si knihu "Vždycky je to manžel" rozhodně nenechte ujít. Příběh je drsný a surový, ale zároveň si vás podmaní svým kouzlem. Zápletky jsou inteligentní, promyšlené do nejmenších detailů a vy se rádi necháte šokovat novými skutečnostmi. Michele Campbell je originální a skvělá vypravěčka, která dokázala, že má před sebou v žánru thrilleru zářivou budoucnost.