RECENZE: Teď to trochu štípne

28.10.2020

Teď to trochu štípne: Anna Tarneke

Anna pracuje už sedmnáct let jako sestra na urgentním příjmu jedné z největších německých nemocnic. Jak sama říká, nic lidského jí není cizí a nic ji už nemůže překvapit. Jenomže opak je pravdou. I Anna se setkává s případy, nad kterými zůstává rozum stát.

Anna Tarneke je vymyšlený pseudonym dámy, která už sedmnáct let působí v nemocnici jako zdravotní sestra na urgentním příjmu. Na ní je, aby pacientům poskytla první pomoc a rozhodla, co s nimi bude dál. Nejčastěji se setkává s několika svéráznými lékaři a záchranáři, jejichž jména však také ponechala v tajnosti. Až se pustíte do čtení, bude vám brzy jasné, proč nikdo z nich nechce prozradit svou totožnost. Anna si nebere servítky a o svých pacientech i kolezích vám toho řekne tolik, že by si na ni u soudu pěkně smlsli.

Anna je vázána mlčenlivostí, ale i tak našla způsob, jak se s vámi podělit o zajímavé historky z praxe. Knihu "Teď to trochu štípne" vydalo nakladatelství Alpress a vy se můžete těšit na řadu příhod. Některé jsou tragické, jiné komické a u jiných nebudete vědět, zda se máte smát nebo brečet. Anna je velmi otrlá dáma a její vyprávění se vám může zdát trochu cynické, ale ona už dávno pochopila, že musí nazývat problémy pravými jmény a že nemůže chodit dlouho kolem horké kaše. Jinak by totiž mohli přicházet o život lidé.

Historky z urgentního příjmu jsou rozdělené do několika kapitol. Výmluvná je kapitola o úrazech, ke kterým dojde během sexuálních hrátek, ale věřte mi, že to je teprve začátek. Anna je skvělá vypravěčka a její svět si vás podmaní svou krásou i drsností. Hodně příběhů je úsměvných a vy budete kroutit hlavou nad tím, co všechno je možné. Anna se setkala s pánem, který si sedm let nevyndal zubní protézu, či s obézní mladou ženou, která až během porodu na záchodcích zjistila, že je vlastně v jiném stavu.

Neříkejte mi, že by vás nerozesmál příběh ředitele banky, který si tajně pochutnává na koláčcích své dcery, aniž by tušil, že jsou plné drog? A co říkáte na rodiče, kteří přinesli na urgentní příjem mimino s nejapnou výmluvou, že nechce pít? Dítě vrazili Anně do ruky a odchvátali za zábavou. Vtipná je i příhoda, kdy se v nemocnici usídlilo padesát příbuzných malého chlapce, co šel na operaci. Příbuzenstvo se vybavilo spacáky, svačinami a nemínilo se hnout ani kvůli přivolané policii. Některé historky ale mají smutný konec a v některých jde nemocničnímu personálu o život.

Anna se setkala s nespočtem feťáků, týraných žen a jednou se ocitla ve válce gangů. Anna vypráví i o tom, jaké eskapády provádějí její nadřízení a kolegové. Někdo se zesměšní kvůli touze po penězích, jiný chce vyhrát nad systémem a jiného ovládají chlípné pudy. Anna zažila snad všechno, co se zažít dá, ale přesto svou práci miluje a nikdy by ji nevyměnila za jinou. Ostatně, kde jinde by měla tolik nápadníků, jako právě na urgentním příjmu? "Teď to trochu štípne" je chytře napsaná kniha, která vás pobaví a díky které se přestanete bát nemocnic. Protože i doktoři a sestry jsou jen lidé se všemožnými slabůstkami.