RECENZE: Strach

27.11.2018

Strach: C. L. Taylor

Lou se jako čtrnáctiletá stala obětí pedofila. Únosce a násilník Mike byl potrestán, ale po letech se ti dva znovu setkávají. Lou chce jít dál a zapomenout na minulost, jenomže copak to jde, když si Mike vyhlédl třináctiletou školačku a Lou moc dobře ví, co dívce hrozí?

Angličanka C. L. Taylor už jako malá snila o tom, že se z ní stane slavná spisovatelka. Svůj první rukopis poslala do nakladatelství v osmi letech, a i když ho redaktoři odmítli, nevzdala se a psala dál. První úspěch zaznamenala povídka odeslaná do soutěže pro začínající autory a další úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat. Taylor přešla od povídek k psychologickým thrillerům a dnes patří v tomto žánru k nejúspěšnějším autorkám. Aktuální novinku "Strach" vydalo nakladatelství Domino, stejně jako předešlé romány "Lež", "Nehoda", "Zmizelý" a "Útěk".

Taylor je oblíbená bestsellerová autorka hned z několika důvodů. Její styl je nesmírně čtivý a vás si podmaní svým vybroušeným jazykem. Autorka dokázala najít správnou míru a vy budete mít pocit, že vám příběh vypráví vaše nejlepší kamarádka. Taylor dokáže mistrně skloubit detektivku s intimním příběhem. V jejích knihách často vystupují dospělí i děti, a tak není nouze o srdceryvné a dojemné scény. Příběhy chytnou za srdce, mají říz a zběsilé tempo.

Ostatně, přesně taková je i její novinka "Strach". Nerada knihy srovnávám, ale musím říci, že právě "Strach" mi připadá ze všech autorčiných knih nejlepší. Krom toho, že je zatraceně čtivý, působí reálně a nedokáži si představit čtenáře, kterého by nezasáhl na nejcitlivějším místě. Taylor se bravurně zhostila kontroverzního tématu, na které si jen tak někdo netroufne. "Strach" je neuvěřitelně silný příběh, navíc vyprávěný z pohledu několika osob.

Ke slovu se dostane nejen Lou, ale také Mike a jeho nová láska, třináctiletá Chloe. Kromě nich tu má významnou roli ještě několik postav. Z mého pohledu o nejnapínavější pasáže a řadu překvapení se postarala tajemná Wendy. "Strach" se odehrává na malém městě a je úžasné sledovat reakce různých lidí. Všechno se točí kolem řádění pedofila. To je už samo o sobě příšerné, ale mě nejvíce vyděsily reakce obyčejných lidí. Chtě nechtě se ocitnete v samotném dění, protože kniha vás nenechá, abyste byli pouhými diváky.

Hlavní hrdinkou je jednatřicetiletá Lou Wandsworthová, která ve čtrnácti letech utekla se svým učitelem do Francie. Mike byl zcela po právu obžalován z únosu a skončil ve vězení. Po propuštění změnil svůj život a o totéž se pokusila i Lou. Ta se nyní vrací do rodného města a je jasné, že se nevyhne střetu s bývalou láskou a únoscem Mikem. Než ho stihne konfrontovat, je svědkem scény, kdy Mike líbá mladičkou dívku. Lou nepochybuje, že si Mike našel novou oběť, ale nikdo jejímu podezření nevěří. A tak se Lou rozhodne, že zasáhne.

"Strach" je skvělá ukázka psychologického thrilleru s řadou šokujících zvratů a nečekaných odhalení. Pokud máte rádi napínavé psychologické příběhy, užijete si v míře vrchovaté. C. L. Taylor objevila recept na psaní strhujících příběhů, které ocení ženy i muži všech věkových kategorií. V případě, že hledáte knižní dárek pod stromeček, tak už dál nehledejte. Právě jste ho našli.