RECENZE: Pohřbení

28.01.2017

Pohřbení: Kendra Elliot

Také jste propadli kouzlu napínavých příběhů s nádechem romantiky? Potřebujete, aby krvavé zločiny byly okořeněné špetkou erotiky, a zásadně nesouhlasíte s tím, že milostné pletky nepatří do žánru krimi? V tom případě jste si už nejspíš oblíbili knihy Sandry Brown nebo Nory Roberts. Těm nyní vyrostla konkurence v podobě Američanky Kendry Elliot.

Detektivní román "Pohřbení" je první autorčina kniha vycházející v češtině. Jde o žhavou novinku z mladého nakladatelství Mystery Press, které se orientuje na vydávání napínavých příběhů. V jejich produkci najdeme kriminální romány založené na vyšetřovacích postupech, klasické detektivky - hádanky i strhující thrillery. Mystery Press sází i na zatím neznámé autory, kteří vzešli z literárních soutěží anebo se prosadili na trhu e-knih.

Kendra Elliot vstoupila do světa literatury románem "Hidden", jenž se v roce 2012 zařadil mezi sto nejprodávanějších e-knih určených pro Kindle. Literární ocenění na sebe nenechala dlouho čekat a její knihy postupně pronikly na první místa žebříčků prodejnosti. Aktuální "Pohřbení" jsou prvním dílem série nazvané "Tajemství kostí". Příběhy na sebe navazují jen velmi volně a autorka zatím vytvořila celkem pět románů s aktuálními tématy.

Zařadit tuto knihu do žánru není vůbec jednoduché. Osobně bych se přimlouvala za klasickou detektivku - hádanku, protože když budete číst opravdu pozorně, máte jakous takous šanci na vyřešení většiny detektivních zápletek. V tomto ohledu je autorka vcelku poctivá, a tak je možné, že u některých dvojsmyslů zbystříte a napadne vás, že zrovna tohle by mohla být stopa. Problémem jsou naopak falešné stopy, kterých je tady požehnaně, a také atmosféra strachu, která neprospívá logice.

Buď jak buď, dočkáte se několika bombastických překvapení a na konci příběhu se dozvíte pár šokujících věcí. V tomto ohledu je kniha plnokrevná detektivka. Na své si přijdou fanoušci forenzních věd i muži milující akční a krvavé scény. Tempo je rychlé, a co se týče pojetí pachatele, má kniha blízko nejlepším americkým thrillerům v podání Jamese Pattersona nebo Jeffa Deavera. K tomu je tady jako bonus ona zmíněná milostná zápletka mezi hlavními hrdiny. Novinář Michael Brody během pátrání po zmizelém bratrovi zahoří láskou k Jamie Jacobsové, která stejně jako on přišla před osmnácti lety o bratra.

Kdyby autorka dala jejich romanci více prostoru, cyničtější čtenáři by to už možná považovali za přehnané. Naštěstí svůj smysl pro sentiment ukočírovala, takže pasáže o tělesných půvabech Jamie a Michaela neodvádí pozornost od pátrání po vrahovi. Navíc ústřední dvojice není jediná, kdo se snaží vyřešit dávný zločin. Ve hře jsou profesionální policisté, novináři a vlastně i veřejnost. V určitém momentu se dozvíme křestní jméno jednoho z vrahů a hon může začít. Jako vypravěčka je Elliot poměrně střízlivá a věcná. Příběh vypráví profesionálně, bez emocí a nebojí se ukázat, že má i smysl pro humor.

Pokud jste romantické duše, budete se blaženě usmívat nad eskapádami Jamie a Michaela, a i když vás jejich vztah nedojme, dojmou vás scény týkající se dětí. Děj posouvají dopředu dialogy a akční scény a vy se připravte na parádní adrenalinovou jízdu. Kendra Elliot prokázala, že umí psát a že jí nečiní nejmenší problém vtáhnout vás do děje a podmanit si vás originálním tématem. Pokud máte rádi napínavé a inteligentní zápletky, pak je téměř vaší povinností si tuto knihu přečíst.