RECENZE: Cesta kolem světa od ALBI

09.11.2018

Cesta kolem světa - Kouzelné čtení od ALBI

Nebaví vašeho školáka zeměpis? Sháníte vánoční dárek, který vaše ratolest neodhodí do kouta, ale bude se k němu ráda vracet? Anebo jste si už vypěstovali závislost na mluvících knihách a nutně potřebujete další kousek do sbírky? Zeměpisná Cesta kolem světa od ALBI je hra, která pobaví i naučí.

Pokud jsem vás svým úvodem zmátla a vy absolutně netušíte, o čem je řeč, pokusím se vám to vysvětlit co nejstručněji. Společnost ALBI přišla na trh s unikátní mluvící tužkou, která má mnoho funkcí. Koupit ji můžete samostatně anebo jako součást sady s interaktivní knihou. Tužku, knihu, ale nově i puzzle nebo pexeso najdete v edici Kouzelné čtení a bez přehánění říkám, že si za pár korun užijete spoustu legrace.

Vyšší pořizovací cenu má pouze tužka, ale je naprosto univerzální a dá se použít ke všem produktům z edice. Jakmile zprovozníte tužku, zábava může začít. A to i tehdy, když nebudete mít po ruce ani jednu kouzelnou knihu. Tužka totiž mimo jiné funguje jako diktafon, což je věc, kterou si zamilují vaše mimina a batolata. Nám se třeba osvědčila i při logopedii, kdy si pětiletý Martínek mohl zkontrolovat svou výslovnost. Ale zpátky ke knížkám a hrám.

Rodina Kouzelného čtení se neustále rozrůstá a vy se tak můžete těšit na nové a nové výrobky. Klasikou zůstanou knihy, které využijí čtenáři i nečtenáři. Používání tužky je naprosto jednoduché a během několika minut se s ní intuitivně naučí zacházet i nejmenší mrňousové. Ti ocení namluvené pohádky, říkanky anebo pověsti. Moje děti si zamilovaly Atlas světa i Českou republiku a dalším logickým krokem bylo pořízení hry "Cesta kolem světa".

Díky této hře procestujete celý svět během několika hodin a u toho se budete královsky bavit. Hru je možné použít i místo knížky, protože kromě úkolů a soutěžení tu najdete řadu informací o jednotlivých státech. Informace jsou buď nahrané, anebo si je najdete na hracích kartách. Hra je určená uživatelům od deseti let, ale věřte mi, že se s ní vyřádil pětiletý syn i roční dcerka. Kačenku uchvátily státní hymny a pouštěla si je z kartiček stále dokola.

Martínek hltal informace o jednotlivých státech, které mu říkala tužka (texty namluvil známý herec Otakar Brousek ml.), ukazoval si na mapě hranice států a pokoušel se přečíst jejich názvy. Protože mu tužka každý název přečetla, rychle se dovtípil, co které písmeno znamená. Starší hráči mají k dispozici slepou mapu a množství úkolů odstupňovaných podle obtížnosti. Jsou tu tři úrovně a potupně přiznávám, že jsem občas tápala i u nejjednodušších otázek. "Cesta kolem světa" sleduje politický vývoj, a tak se rozhodně nestane, že byste se setkali se zastaralými informacemi. Vše je aktuální a i to je jeden z důvodů, proč by hru mohli využívat učitelé vlastivědy nebo zeměpisu na základních školách.

Jestliže to s interaktivní mluvící hrou myslíte opravdu vážně a máte v úmyslu rozdrtit své protihráče, neobejdete se bez vysvětlení, které najdete v samostatné brožurce. Nebojte, že byste to nezvládli, v podstatě jde pouze o několik stránek s pokyny a pravidly. Vybrat si můžete ze tří her. Jsou tady "Vlajky", "Zeměpisné kvízy" a hra "Najdi stát". Syn s manželem si oblíbili "Vlajky" a "Najdi stát". Mě nejvíce zaujaly "Zeměpisné kvízy" a ocenila jsem, že je možné úroveň přizpůsobit věku a znalostem hráčů i během hry.

Jsem ráda, že "Cesta kolem světa" u nás měla obrovský úspěch. Syn se nenásilnou formou dozví řadu užitečných informací, které by měl znát každý. Školní vědomosti jsme si oprášili i my s manželem a naše roční Kačenka zjistila, že i učení může být ohromná zábava. Protože děti nasávají informace jako houba, budu doufat, že se k "Cestě kolem světa" budeme často vracet. Z pohledu dospěláka je fajn i to, že vás zvídavé dětské dotazy nevyvedou z míry a vy se nebudete ztrapňovat svými zeměpisnými neznalostmi a vymýšlením pohádek o tom, kdeže ten Čad vlastně leží.

Hru koupíte ZDE.