RECENZE: To chce zloděje

02.02.2017

To chce zloděje: Kay Hooper

Že nejde skloubit romantiku s napětím? O opaku vás přesvědčí román "To chce zloděje" z nakladatelství Omega. Příběh je vtipným vyprávěním o tom, co se stane, když amatérská zlodějka potká profesionálního podvodníka. Jennifer touží po pomstě, Dane touží po Jennifer a oba se řídí zásadou: Proč říkat pravdu, když můžu lhát?

Američanka Kay Hooper (1957) studovala původně ekonomii, ale brzy si uvědomila, že to není nic pro ni. Od dětství ji to táhlo ke knihám a psaní, proto začala navštěvovat přednášky z literatury. Po absolvování tvůrčího psaní byla rozhodnutá, že udělá všechno proto, aby se živila psaním románů. V roce 1980 napsala svou první knihu, což byla čistokrevná harlekýnka. Od té doby napsala přes šedesát knih, ve kterých se snoubí dobrodružství s romantikou a tajemnem. Hooper si potrpí na série plné paranormálních jevů a brutálních masových vrahů.

"To chce zloděje" jistým způsobem vybočuje z řady jejích děl. Tenhle příběh je zábavný a napsaný s humorem i nadsázkou. Ačkoliv je tu hodně zločinců, detektivní zápletky stojí v pozadí, protože prim tu hraje vztah mezi hlavními postavami. "To chce zloděje" je inteligentní kniha, se kterou strávíte několik příjemných hodin. Přestože to nikde není řečeno, domnívám se, že ji nejvíce ocení ženské čtenářky. A doslova si ji vychutnají dámy, které kdysi čítávaly romance z edice Harlequin. Stručně řečeno, tohle je pohádka pro dospělé, která vám umožní snít s otevřenýma očima.

"To chce zloděje" nezapře schéma červené knihovny. Jennifer je atraktivní mladá dáma, úspěšná ve své profesi. Její okolí a vlastně i ona sama si myslí, že je emancipovaná a samostatná, ale když přijde na věc, ráda se nechá vést mužem, ze kterého se jí třesou kolena. Dane je záhadný týpek skrývající dost závažné věci. Na veřejnosti se prezentuje jako profesionální hráč, ale jak asi tušíte, pravda bude úplně jiná. Naše dvojice se setká ve chvíli, kdy se oba chystají spáchat zločin. Jennifer prchá z luxusního sídla zámožného mafiána se zlatým náramkem v ruce a cestou natrefí na fešáka, kterého víc než co jiného zajímá trezor v pracovně.

Jeniffer má jistý plán, který ona a její bláznivá matka považují za geniální, ale čtenářům je jasné, že je vyloženě naivní, a že z toho tedy kouká skvělá zábava. A propos, matka. Tahle Italka je jednou z nejsvéráznějších postav, s jakou se můžete ve světě literatury setkat. Je cholerická, uječená a vyloženě ji baví provokovat své nepřátele. Libuje si ve slovních soubojích, a kdyby na to přišlo, neváhala by použít ani pěsti. Jennifer nekriticky zbožňuje a jediné, co ji zajímá, je dceřina svatba. Danea, který přislíbil Jeniffer pomoc, ještě ani nezná, ale už plánuje, jak proběhne svatba a jak se budou jmenovat jejich děti.

Některé scény jsou komické, ale nechybí tu ani řada scén, při kterých vám bude běhat mráz po zádech. Celkově je příběh detektivkou se vším, co k ní patří. Jednotlivé postavy mají svá temná tajemství a téměř každý skrývá kostlivce ve skříni. Všichni do jednoho lžou a vy dlouho nebudete vědět, na čem vlastně jste. Na konci vás čeká několik parádních překvapení a vy si vynadáte za to, že vás správné řešení vůbec nenapadlo. "To chce zloděje" je výborně napsaný příběh pro všechny milovníky detektivek i románů pro ženy.