RECENZE: Svůdná Paříž

18.08.2017

Svůdná Paříž: Kathryn Kemp-Griffinová

Paříž není jen Eiffelova věž, Notre Dame anebo Montmartre. Paříž je plná butiků s módními hadříky, svůdným prádlem a opojnými parfémy. Své by o tom mohla vyprávět i Kathryn, která tu nejprve začala podnikat, poté se stala vizážistkou a nyní napsala příručku pro všechny dámy, které chtějí být krásné.

"Svůdná Paříž" s podtitulem "Tajemství francouzského prádla" z nakladatelství Mladá fronta spojuje memoárové vyprávění s deníkem a tipy, jaké bychom ocenili (nebo spíše ocenily) v dámském lifestylovém časopise. Autorka Kathryn Kemp-Griffinová popisuje své zážitky a život v Paříži, přičemž její líčení jsou plná jemného sebeironického humoru. Kathryn, původem Američanka, se do Francie dostala pouhou náhodou. Protože uměla francouzsky, vybrala spolu se svým budoucím manželem několik měst roztroušených po celém světě a o místě jejich budoucího pobytu rozhodl los.

Kathryn byla nadšená, když vyhrál její tajný favorit a snoubenci přesídlili do Evropy. V Paříži měli původně zůstat pouze rok, aby se zdokonalili v řeči, ale nakonec se tu usídlili natrvalo. Koupili nemovitost poblíž hlavního města a Kathryn postupně přivedla na svět pět dětí. Přestože se odjakživa zajímala o módu a o módní trendy, jako kovanou Američanku ji udivilo, kolik péče věnují Francouzky nejen svému oblečení a líčení, ale také spodnímu prádlu, které (přece) nikdo nevidí. To, co jí původně připadalo nepochopitelné, přerostlo v mánii.

Autorka nejenže obměnila celý šatník a pořídila si místo praktických podprsenek a stahovacích kalhotek v tělové barvě rozličné krajkové a saténové kousky, ale také začala v tomto odvětví pracovat. Aby se hříšně drahé kousky neopotřebovaly a dobře držely na těle své nositelky, navrhla rozličné vychytávky včetně pracího gelu na nejjemnější prádlo. Její manžel ji v podnikání podpořil a podporoval ji i poté, co se rozhodla napsat knihu o svých zkušenostech. "Svůdná Paříž" je určená všem milovnicím luxusu a krásy, ale knihu ocení i čtenáři, kteří se vždy toužili podívat do Paříže.

Autorčina Paříž pulsuje životem, je nádherně originální a ve vzduchu se vznáší cosi pohádkového a neopakovatelného. V prvních kapitolách se Kathryn svěřuje, jak se s Paříží seznámila a v dalších kapitolách podrobně popisuje přístup Francouzek ke svému šatníku. Některé věci budou šokovat i české čtenářky a nad spoustou věcí budeme nechápavě kroutit hlavami. Kathryn vás detailně seznámí s tím, co momentálně frčí a co si musíte pořídit, abyste byly sexy a zároveň in. Kniha obsahuje i tipy na různé obchody, kde vám poradí, jaké prádlo si vybrat, a na dílny, kde vám jej ušijí na míru.

Protože Kathryn nemá míry modelky, je schopná poradit každé ženě, co sluší právě jejímu typu postavy. Kniha je doplněná o řadu ilustrací, díky čemuž jsou autorčiny rady srozumitelnější. Pokud Kathryn poslechnete, vybrané prádlo zdůrazní vaši ženskost, vám se zvýší sebevědomí a ve finále si budete užívat života stejně jako vaše francouzské kolegyně, které jsou svým požitkářstvím proslavené.

I kdybyste náhodou patřily k nespočetné hrstce těch, které jsou se svým tělem i šatníkem spokojené, díky "Svůdné Paříži" se přenesete do uliček, ve kterých se spisovatelé setkávají s filozofy a ve kterých nikdo nespěchá, protože nejdůležitější je umět se zastavit a užívat si všech radostí života.