RECENZE: Manželova žena

15.07.2017

Manželova žena: Jane Corryová

Začalo to malou nevinnou lží. Jak čas běží, lež nabývá obřích rozměrů a ubližuje, kde může. Své o tom ví hrstka přátel, kteří se kvůli jedné banální prkotině dočkali hned několika tragédií. "Manželova žena" je břitký a čtivý psychologický thriller o tom, kam nás zavedou naše nejhorší vlastnosti.

Angličanka Jane Corryová je původní profesí novinářka. Přes deset let byla úspěšnou autorkou sloupku v prestižním časopise pro ženy, ale když přišla o práci, rozhodla se změnit obor. Díky nové práci lektorky tvůrčího psaní zavítala do mužské věznice, kde vedla semináře pro odsouzené trestance. Prostředí i lidské osudy jejích svěřenců na ni hluboce zapůsobily, a tak se rozhodla napsat román "Manželova žena", který by se s klidným svědomím dal zařadit do kategorie právnických thrillerů.

Jednou z výrazných postav příběhu je odsouzený vrah a hlavní postavou je jeho mladá ambiciózní advokátka. Osudy všech hrdinů můžeme sledovat po šestnáct let, a i když je příběh hodně psychologický, má všechny znaky napínavé detektivky. "Manželova žena" způsobila ve světě literatury velkou senzaci a z Corryové se rázem stala jedna z nejprodávanějších autorek. Autorka stále vyučuje tvůrčí psaní, v Anglii pořádá literární workshopy a kromě psaní knih píše sloupek "Deník novopečené babičky".

Chtělo by se říci, že "Manželova žena" je román pro ženy, ale nepochybuji o tom, že díky komplikovaným zápletkám a nečekaným zvratům si příběh vychutnají i mužští čtenáři. Pokud si potrpíte na přirovnání, tak si představte thriller od J. Pattersona anebo J. Deavera zkřížený například s romány G. Flynnové. Kniha je skvěle namíchaný koktejl napětí, cynismu a intimních zpovědí, díky kterým vám nebude dělat problém ztotožnit se se všemi postavami. Rozhodnout o tom, kdo je klaďas a kdo záporák, je velmi těžké.

Corryová píše o životě, jaký je, a navíc si spoustu věcí nechává pro sebe. Jednotlivá tajemství odkrývá postupně a dávkuje vám je tak, aby vás udržela ve střehu a v napětí. Možná to bude znít banálně, ale tohle je příběh, který zhltnete na jeden zátah a ještě budete volat po přídavku. Corryová je poměrně drsná autorka se smyslem pro drama a šokující scény. "Manželova žena" se rozhodně nedrží zpátky a zvysoka kašle na morálku nebo jemnocit útlocitných čtenářů. Corryová drze vtrhla do oblasti ovládané několika velkými jmény a předvedla, že je někým, s kým musíme počítat do budoucna.

Příběh se točí kolem několika postav a vy budete žasnout, co všechno se dá vymyslet na takhle malém prostoru. Autorka vám nedovolí nahlédnout do karet, stále bude o několik kroků před vámi a vyloženě se bude vyžívat v tom, že si s vámi hraje jako kočka s myší. Zřejmě bych vás měla upozornit na to, abyste jejím postavám nevěřili ani slovo, ale všichni aktéři jsou natolik sugestivní a napsaní tak mistrně, že jim budete zobat z ruky. Co se týče detektivních zápletek, tak těch je tady hned několik. Pořád je co řešit, a protože jde o thriller a ne klasickou detektivku, už v průběhu děje na vás čeká řada point.

Pokud hledáte skvělé čtení na dovolenou, tak s "Manželovou ženou" rozhodně nesáhnete vedle. Jen si dejte pozor, abyste se od ní dokázali odtrhnout a netrávili s ní každou volnou chvilku.