RECENZE: Jediné pravé lásky

01.06.2017

Jediné pravé lásky: Taylor Jenkins Reidová

Emma a Jesse se seznámili na střední škole. On byl školní hvězda, ona nenápadná myška pracující v knihkupectví. On chodil s atraktivní dívkou a ji tajně miloval její kamarád. Emma a Jesse se po letech dali dohromady, ale jejich život se jednoho dne změnil v katastrofu.

Američanka Taylor Jenkins Reidová je spisovatelka, televizní scénáristka a autorka esejů. Hned její literární prvotina se stala předlohou filmu, kde si hlavní roli zahraje známá herečka Dakota Johnson. Reidová se zaměřuje na romány pro ženy a její knihy získaly řadu cen. "Jediné pravé lásky" z nakladatelství Mladá fronta jsou romantickým a sentimentálním příběhem o ženě, která se musí rozhodnout mezi dvěma muži.

S hlavní hrdinkou, jednatřicetiletou Emmou, se poprvé setkáváme ve chvíli, kdy se coby zasnoubená žena dozví, že její pohřešovaný manžel, který byl prohlášený za mrtvého, je naživu. Emma se musí rozhodnout, s kým spojí svůj život, a my můžeme díky retrospektivním pasážím sledovat, jaký měla ke svým dvěma životním láskám vztah. Vyprávění je to příjemné, humorné a do jisté míry líbivé. Kniha působí jako balzám pro duši a ocení ji nejen romantické duše, ale i cynické potvory.

Emma a její budoucí manžel Jesse se seznámili na střední škole. Emma vždy patřila spíše k tuctovým nenápadným osůbkám, proto by ji nikdy nenapadlo, že o ni jednou projeví zájem nejkrásnější kluk ve městě. Jesse je atraktivní sportovec a třídní premiant, který chodí s jednou z největších školních krasavic. Emma si je jistá tím, že Jesse nezná ani její jméno, a tak se raději věnuje práci v rodinném knihkupectví anebo se pokouší vyřešit svůj komplikovaný vztah ke starší sestře.

Jednoho dne do knihkupectví nastoupí mladý brigádník, který na ní může oči nechat. Sam miluje hudbu, a když mu nevyjde pozvání Emmy na rande, uzavře se do sebe. Po maturitě se Emma a Jesse odstěhují na druhý konec země a ke studiu si vyberou obory, které jim umožňují cestování po celém světě. Oba cítí, že našli svou spřízněnou duši, a tak je jen logické, že jejich vztah spěje ke svatbě. Bohužel jejich manželství netrvá ani rok. Jesse se vydává na dobrodružnou cestu na Island, kde se s ním zřítí vrtulník a on je později prohlášený za mrtvého.

Emma se musí vyrovnat se ztrátou milovaného muže a také si musí dát do pořádku svůj život. Po letech se vrací do rodného města, kde se setkává se Samem, který je do ní stále zamilovaný. Zprvu banální zápletka se mění v drama, které ve vás vyvolá řadu bouřlivých emocí. "Jediné pravé lásky" nejsou typickou červenou knihovnou, kde by bylo dopředu jasné, jak se příběh bude vyvíjet a jak skončí. Kniha je chytrá, napínavá a svým způsobem i dojemná. Autorka naštěstí ani na chvíli nesklouzla ke kýči a vy jí budete věřit každé slovo.

A i když se zařeknete, že se nenecháte vtáhnout do problémů hlavní hrdinky, stejně vám to nedá a vy budete celou dobu myslet na to, jak byste se na jejím místě rozhodli vy. Hlavní dějová linie se týká Emmy a jejích dvou mužů, ale ostatní postavy dostaly poměrně velký prostor. Díky tomu můžete sledovat několik osudů, kde ne každý skončí oním profláklým "žili šťastně až do smrti". Pokud máte rádi (nebo spíše rády) inteligentní a nekonvenční romány pro ženy, potom jsou "Jediné pravé lásky" trefou do černého.